• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Röportajlar
  • Gündem
  • Genel
  • Ekonomi
  • Politika
  • Dünya
  • Yerel
  • YAZARLAR
  • Spor
  • Kültür-Sanat
  • Bilim ve Teknoloji Eğitim Asayiş Çevre
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Demokrasi nöbeti sonrası Konak Meydanı temizlendi
Genel
Yayınlanma: 18 Temmuz 2017 - 11:57

Demokrasi nöbeti sonrası Konak Meydanı temizlendi

15 ve 16 Temmuz geceleri sabaha kadar tutulan 'Demokrasi nöbeti' sonrası, Konak Meydanı tazyikli suyla temizlendi.

Genel
18 Temmuz 2017 - 11:57
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Demokrasi nöbeti sonrası Konak Meydanı temizlendi
Türkiye geçtiğimiz sene 15 Temmuz akşamı Türk Silahlı Kuvvetleri mensubu grupların başlattığı darbe girişimi ile sarsıldı.

Güvenlik güçleri ile darbe girişiminde bulunan askerler arasında yaşanan çatışmalarda onlarca kişi yaşamını yitirirken Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın çağrısı üzerine vatandaşlar meydanlara akın etti.

İzmir’de ise vatandaşlar 15 ve 16 Temmuz  akşamı Konak Meydanı’nda bir araya geldi. Vatandaşlar gece geç saatlerden sabaha kadar darbeye karşı dururken, ‘demokrasi nöbeti’ tuttu.

GEÇEN SENE ÇALINMIŞTI!

Geçen sene yaşanan İki günlük nöbette ise Meydan’da bırakılan hasarlar dikkat çekti. İlk gün nöbeti sonrası ilk olarak İzmir’in simgesi  Saat Kulesi vandalların kurbanı oldu. Kimliği belirsiz kişiler tarihi simgenin saatini sökerken, çeşmeler, kapının kilitleri ve duvarları kırıldı, bina büyük hasar gördü. Dış demir parmaklıkları söküp, demir kapının kilidini kıran, üç kat yukarı çıkmak için de tahta giriş kapısını kıran kimliği belirsiz kişilerin, üçüncü katta deniz tarafına bakan 100 yıllık cama sahip saatin camlarını ve kadranını kırdı.

ÇÖP YIĞINI
Gösterilerin ikinci gününde ise vatandaşlar meydanı çöplüğe çevirdi. Hükümet Konağı önü başta olmak üzere, meydanın büyük bölümü, yeşil alanlar, İzmir Büyükşehir Belediye Binası çevresi, Konak Camii ve çevresi çöp yığını içinde bırakıldı. Yiyecek ve içecek  atıkları başta olmak üzere protestolarda kullanılan pankart ve afişler meydan üzerinde yığın oluşturdu.

Pazar gününe çöp yığını ile uyanan İzmirliler meydanı görünce şaşkınlıklarını gizleyemezken, esnaf kepenk açmak için dükkanlarının önündeki yığınları temizleyerek işe başladı. Çevredeki çöp ve atıklar İzmir Büyükşehir Belediyesi temizlik işleri ekipleri tarafından temizlenmeye başlandı.

demokrasi nöbeti izmir çöp ile ilgili görsel sonucu

İzmir'de de binlerce kişi 15 Temmuz 2017'de  Konak Meydanı'nda sabaha kadar nöbet tuttu. 16 Temmuz Pazar akşamı da tutulan nöbet, sabah namazının kılınmasının ardından sonlandı. Demokrasi nöbetine katılanlara sivil toplum kuruluşları yemek ve içecek ikram etti.

Nöbetin ardından oluşan çöpleri toplayan belediye işçileri, tazyikli suyla meydanı temizledi. Sıcak havada süs havuzlarına girerek serinleyen çocuklar bu kez havuza atılan köpük tabakları, kağıt  bardakları, cam şişeleri topladı. Tarihi Saat Kulesi'nin çevresi zarar görmemesi için emniyet şeridine alınmıştı.

  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
Kahramanmaraşlılar Bornova'da kahvaltı programında buluştu
Kahramanmaraşlılar Bornova'da kahvaltı programında buluştu
Gözler o tarihe çevrildi: CHP'de mahkemelik olacak
Gözler o tarihe çevrildi: CHP'de mahkemelik olacak
Silifke Belediye Başkanı ile 18 şüpheli adliyeye sevk edildi
Silifke Belediye Başkanı ile 18 şüpheli adliyeye sevk edildi
ÖSYM Başkanı’ndan ‘sessizlik’ çağrısı: Kornalar sussun inşaatlar dursun
ÖSYM Başkanı’ndan ‘sessizlik’ çağrısı: Kornalar sussun inşaatlar dursun
Son Haberler
Kahramanmaraşlılar Bornova'da kahvaltı programında buluştu
Kahramanmaraşlılar Bornova'da kahvaltı programında buluştu
Gözler o tarihe çevrildi: CHP'de mahkemelik olacak
Gözler o tarihe çevrildi: CHP'de mahkemelik olacak
Silifke Belediye Başkanı ile 18 şüpheli adliyeye sevk edildi
Silifke Belediye Başkanı ile 18 şüpheli adliyeye sevk edildi
ÖSYM Başkanı’ndan ‘sessizlik’ çağrısı: Kornalar sussun inşaatlar dursun
ÖSYM Başkanı’ndan ‘sessizlik’ çağrısı: Kornalar sussun inşaatlar...
Ticaret Bakanlığı duyurdu: 8 milyar 85 milyon TL değerinde uyuşturucu ele geçirildi
Ticaret Bakanlığı duyurdu: 8 milyar 85 milyon TL değerinde uyuşturucu...
İZDENİZ'de grev 7.gününde
İZDENİZ'de grev 7.gününde

Ana Sayfa
Röportajlar
Gündem
Genel
Ekonomi
Politika
Dünya
Yerel
YAZARLAR
Spor
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Eğitim
Asayiş
Çevre
Köşe Yazarları
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Sağlık
  • Spor
  • Köşe Yazarları
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz. Egeningazetesi / Egenin gazetesi

Yazılım: Tumeva Bilişim