Dünyayı etkileyen korona virüs (Covid-19) salgını nedeniyle alınan önlemler çerçevesinde 50 gündür sokağa çıkamayan 65 yaş ve üstü vatandaşlar, 4 saatliğine kısıtlamanın kaldırılması üzerine sokağa çıktı. İzmir'in Çeşme ilçesine bağlı Alaçatı Mahallesi'nin iki yaşlı çınarı, davul zurna eşliğinde zeybek oynadı, sahada top oynayarak sokağa çıkmanın keyfini yaşadı.
Sokağa çıkma kısıtlamasının kalkacağı saati bahçe kapısında heyecanla bekleyen İzmir'in Çeşme ilçesine bağlı Alaçatı Mahallesi'nde yaşayan 80 yaşındaki Gündüz Karabaş ve 88 yaşındaki Hamit Topal, komşularının da geriye doğru saymalarıyla saat tam 11.00'de kendilerini sokağa attı. Karabaş ve Topal, sokakta davul zurna eşliğinde zeybek oynayarak, sokağa çıkabilmenin keyfini çıkardı.Alaçatıspor'un eski oyuncusu 2 yaşlı vatandaş top da oynadılarSokağa çıkma kısıtlaması nedeniyle boş olan Alaçatı sokaklarında yürüyüş de yapan Karabaş ve Topal, gençliklerinde top oynadıkları Alaçatı sahasına giderek eski günlerini andı. Alaçatı Gençlik ve Spor Kulübü Başkanı ve Çeşme Belediyesi Meclis Üyesi Soner Varhan tarafından karşılanan iki arkadaş, sosyal mesafeye de dikkat ederek yeşil çimlerin üzerinde kendilerine ikram edilen çayı içti. Spor söyleşisi ve eski yılların anılmasının ardından da Karabaş ve Topal, kısa bir süre top da oynadı.Banklar doldu4 saatlik sokağa çıkma kısıtlamasının kalkmasını fırsat bilen çok sayıda Çeşmeli 65 yaş ve üstü vatandaş, havanın da güzel olması üzerine deniz kıyısında yürüyüş yaparken, deniz kıyısındaki banklar da doldu. Bazı vatandaşlar, ayakkabılarını çıkararak plajda yürüyüş yapmayı tercih ederken, şortunu giyerek deniz içinde yürüyüş yapan bazı vatandaşlar da denizin tadını çıkardı. 65 yaş ve üstü bir kadın da oltasıyla balık avlamaya çalıştı.“Sanki cennete gibiyim”68 yaşındaki Doğan Çetiner, “Dışarıya çıkmayı özledik. Ben diyaliz hastası olduğum için haftada üç kez hastaneye gidiyordum ancak ne kadar evde kalsak bizim için o kadar iyi. Bugün çok güzel bir gün, hava çok güzel. Sahile 6-7 aydır inmiyordum. Sanki cennete gibiyim. Burada denizi seyrediyorum, arkadaşlarla sohbet ediyorum ama maske takıp ve sosyal mesafeye dikkat ediyoruz. Bu artık yaşam tarzımız olacak” dedi.
“Emir emirdir, kanun kanundur”Kızının refakatiyle tekerlekli sandalyesine binerek sahile gelen 94 yaşındaki Remzi Kapıcı, “Ben diyalize girdiğim için belli günler hastaneye gitmek için dışarı çıkıyordum. Yapacak bir şey yok. Emir emirdir, kanun kanundur. Herkesin katlanması gerekiyor. Sıkılsak da evde kendimize meşguliyet bulacağız. Bugün temiz hava alıyoruz. Evde kapalı kalmak zor” diye konuştu.“Attaya gidiyoruz”Arkadaşlarıyla yürüyüş yaparak Anneler Günü’nü kutlayan 72 yaşındaki Nalan Ertuğ, “Günleri karıştırdık çünkü devamlı evdeyiz. Anneler Günü’nde çocuklarımız ve torunlarımızla olmak isterdik ama pandemiye denk geldi. İnşallah çalışmaların sonucunda bu pandemiyi atlatacağız ve bundan sonraki Anneler Günü’nü çocuklarımız ve torunlarımızla evlerimizde, restoranlarda kutlayacağız. 4 saatlik iznimiz var. Bizim için çok iyi oldu” derken, Ertuğ’un arkadaşları ise, “Özgürlük duygusu yaşıyoruz. Bu izin çok iyi oldu. Attaya gidiyoruz” diyerek espri yaptı.“Ben hayatımda böyle gün görmedim”86 yaşındaki Ali Akyıldız, “Ben hayatımda böyle gün görmedim. 1,5 aydır evdeydim. Saat 15.002e kadar dışarıda duracağız ama 15.00’ten sonra yine eve gideceğiz” derken, 73 yaşındaki Taner Yurdagül de, “Bu izin çok iyi oldu ama hafta içi de 2 saatlik izin verilse çok iyi olur. Banka gibi yerlerdeki işlerimizi de halletmek isteriz. Bugün yürüyeceğim ve 4 saati değerlendireceğim. Ben gezmeyi çok severim, evde olmak bana yaramıyordu” sözlerine yer verdi.“Buruk bir Anneler Günü geçiriyoruz”68 yaşındaki Zuhal Özbozdağ da yürüyüş yapan 65 yaş üstü vatandaşlar arasındaydı. Özbozdağ, “Anneler Günü nedeniyle bize çiçek dağıttılar. Çok mutlu oldum. Bugün buruk bir Anneler Günü geçiriyoruz. Aslında özel günleri çok sevmiyorum. Benim için önemli olan insanca yaşamak, kadına değer vermek, kadına şiddetin olmadığı, kadını kadın gibi görmek önemli. Bugün sokağa çıkma kısıtlaması esnetildi. 2 aydır evden çıkmıyordum. Eklemlerim tutulmuştu. Hareketi seven bir insanım. Mutlaka bugünler de geçecektir” dedi. (İHA)
Sokağa çıkma kısıtlamasının kalkacağı saati bahçe kapısında heyecanla bekleyen İzmir'in Çeşme ilçesine bağlı Alaçatı Mahallesi'nde yaşayan 80 yaşındaki Gündüz Karabaş ve 88 yaşındaki Hamit Topal, komşularının da geriye doğru saymalarıyla saat tam 11.00'de kendilerini sokağa attı. Karabaş ve Topal, sokakta davul zurna eşliğinde zeybek oynayarak, sokağa çıkabilmenin keyfini çıkardı.Alaçatıspor'un eski oyuncusu 2 yaşlı vatandaş top da oynadılarSokağa çıkma kısıtlaması nedeniyle boş olan Alaçatı sokaklarında yürüyüş de yapan Karabaş ve Topal, gençliklerinde top oynadıkları Alaçatı sahasına giderek eski günlerini andı. Alaçatı Gençlik ve Spor Kulübü Başkanı ve Çeşme Belediyesi Meclis Üyesi Soner Varhan tarafından karşılanan iki arkadaş, sosyal mesafeye de dikkat ederek yeşil çimlerin üzerinde kendilerine ikram edilen çayı içti. Spor söyleşisi ve eski yılların anılmasının ardından da Karabaş ve Topal, kısa bir süre top da oynadı.Banklar doldu4 saatlik sokağa çıkma kısıtlamasının kalkmasını fırsat bilen çok sayıda Çeşmeli 65 yaş ve üstü vatandaş, havanın da güzel olması üzerine deniz kıyısında yürüyüş yaparken, deniz kıyısındaki banklar da doldu. Bazı vatandaşlar, ayakkabılarını çıkararak plajda yürüyüş yapmayı tercih ederken, şortunu giyerek deniz içinde yürüyüş yapan bazı vatandaşlar da denizin tadını çıkardı. 65 yaş ve üstü bir kadın da oltasıyla balık avlamaya çalıştı.“Sanki cennete gibiyim”68 yaşındaki Doğan Çetiner, “Dışarıya çıkmayı özledik. Ben diyaliz hastası olduğum için haftada üç kez hastaneye gidiyordum ancak ne kadar evde kalsak bizim için o kadar iyi. Bugün çok güzel bir gün, hava çok güzel. Sahile 6-7 aydır inmiyordum. Sanki cennete gibiyim. Burada denizi seyrediyorum, arkadaşlarla sohbet ediyorum ama maske takıp ve sosyal mesafeye dikkat ediyoruz. Bu artık yaşam tarzımız olacak” dedi.
“Emir emirdir, kanun kanundur”Kızının refakatiyle tekerlekli sandalyesine binerek sahile gelen 94 yaşındaki Remzi Kapıcı, “Ben diyalize girdiğim için belli günler hastaneye gitmek için dışarı çıkıyordum. Yapacak bir şey yok. Emir emirdir, kanun kanundur. Herkesin katlanması gerekiyor. Sıkılsak da evde kendimize meşguliyet bulacağız. Bugün temiz hava alıyoruz. Evde kapalı kalmak zor” diye konuştu.“Attaya gidiyoruz”Arkadaşlarıyla yürüyüş yaparak Anneler Günü’nü kutlayan 72 yaşındaki Nalan Ertuğ, “Günleri karıştırdık çünkü devamlı evdeyiz. Anneler Günü’nde çocuklarımız ve torunlarımızla olmak isterdik ama pandemiye denk geldi. İnşallah çalışmaların sonucunda bu pandemiyi atlatacağız ve bundan sonraki Anneler Günü’nü çocuklarımız ve torunlarımızla evlerimizde, restoranlarda kutlayacağız. 4 saatlik iznimiz var. Bizim için çok iyi oldu” derken, Ertuğ’un arkadaşları ise, “Özgürlük duygusu yaşıyoruz. Bu izin çok iyi oldu. Attaya gidiyoruz” diyerek espri yaptı.“Ben hayatımda böyle gün görmedim”86 yaşındaki Ali Akyıldız, “Ben hayatımda böyle gün görmedim. 1,5 aydır evdeydim. Saat 15.002e kadar dışarıda duracağız ama 15.00’ten sonra yine eve gideceğiz” derken, 73 yaşındaki Taner Yurdagül de, “Bu izin çok iyi oldu ama hafta içi de 2 saatlik izin verilse çok iyi olur. Banka gibi yerlerdeki işlerimizi de halletmek isteriz. Bugün yürüyeceğim ve 4 saati değerlendireceğim. Ben gezmeyi çok severim, evde olmak bana yaramıyordu” sözlerine yer verdi.“Buruk bir Anneler Günü geçiriyoruz”68 yaşındaki Zuhal Özbozdağ da yürüyüş yapan 65 yaş üstü vatandaşlar arasındaydı. Özbozdağ, “Anneler Günü nedeniyle bize çiçek dağıttılar. Çok mutlu oldum. Bugün buruk bir Anneler Günü geçiriyoruz. Aslında özel günleri çok sevmiyorum. Benim için önemli olan insanca yaşamak, kadına değer vermek, kadına şiddetin olmadığı, kadını kadın gibi görmek önemli. Bugün sokağa çıkma kısıtlaması esnetildi. 2 aydır evden çıkmıyordum. Eklemlerim tutulmuştu. Hareketi seven bir insanım. Mutlaka bugünler de geçecektir” dedi. (İHA) 




