(Özel Haber - Ece İçmez) İzmir Kahveciler Odası Başkanı İsmail Kırdı, Gündoğdu Meydanı’nda İzmir’in dört bir yanından gelen kahvecilerin katılımıyla gerçekleşen basın toplantısında , Oyun oynama kısıtlaması nedeniyle kahvecilerin zor günler geçirdiğini belirtti. Başkan Kırdı ‘’Kahvehaneler kapanıyor devletten destek bekliyoruz.’’ dedi. İzmir Kahveciler Odası tarafında organize edilen eylemde esnaf, “Vergi, sigorta primleri 3 ay devlet tarafından ödenmeli”, “Asgari ücret miktarında her ay maddi destek”, “Kira desteği bekliyoruz”, “Sicil affı getirilsin” yazılı dövizler taşıdı.İşte o açıklama;Türkiye’de Coronavirüs salgının getirdiği zor günleri yaşamaktayız. Toplumun her kesiminden insanlar olarak gerek maddi gerek manevi anlamda sıkıntılar yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. Ancak bu süreçte olumsuz yönde en fazla etkilenen kesim esnaf ve sanatkarlar oldu. Çünkü esnaf ve sanatkarlar doğrudan halka hizmet veren bir kesimi oluşturmaktadır.Mart ayından itibaren tedbirler kapsamında önce iş yerlerimiz kapatıldı. Kademeli normalleşmeye dönmenin ardından kahvehanelerimiz ve geçte olsa internet cafelerimiz açıldı. Ne var ki kahvehanelerimizin açılmasının esnafımıza yararı olmadı. Hatta yarardan fazla zararı oldu. Çünkü kahvenehanelerimizde oyun oynanması yasak. Oysa ki kahvehanelerin Türk toplumunda farklı bir yeri sosyal bir konumu vardır.Kültürümüzün bir parçasıdır. İnsanlar kahvehanelere oyun oynamaya, iskambil , okey,tavla oynamaya, oynarken de sohbet etmeye ve sosyalleşmeye geliyorlar.Sadece kahve,çay içmek için gelmiyorlar. Bu durumda da esnafımız mağdur ediliyor.İş yerlerini açan esnafımız haliyle, su, elektrik kullanmaya başlıyor. Yanında çalışanların haftalığını, maaşını ödüyor. Ama oyun oynatmadığı için gelir de elde edemiyor. Kahvehaneler devletten acil destek bekliyor.İzmir Kahveciler Odası tarafında organize edilen eylemde esnaf, “Vergi, sigorta primleri 3 ay devlet tarafından ödenmeli”, “Asgari ücret miktarında her ay maddi destek”, “Kira desteği bekliyoruz”, “Sicil affı getirilsin” yazılı dövizler taşıdı.Oda Başkanı İsmail Hakkı Kırdı, iş yerini açan esnafın su ve elektrik faturası ile karşı karşıya kaldığını, yanında çalışanın maaşını ödediğini ama oyun oynatamadığı için gelir elde edemediğini ifade etti.Kimse yanlış anlamasın, alınan tedbirleri, son derece yerinde buluyor ve destekliyoruz. İnsan sağlığı her şeyin önünde gelmektedir. Ancak Anayasanın 173. Maddesine göre devlet, esnaf ve sanatkârları korur, koruyucu tedbirler almakla yükümlüdür.Esnaf için verilen 25 bin lira destek kredisinin yeterli değil, bir kısım esnafın geçmişteki borçlarından dolayı bu imkândan yararlanamıyor.Alan arkadaşlarımız ise ‘geri ödemesini nasıl yaparım’ diye kara kara düşünmektedir.Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın televizyon reklamlarında “Esnafın arkasındayız'' sözü var Sayın Cumhurbaşkanım, Bakanlarım, nilletvekillerimiz; derdimiz ekmek, kira, vergi, geçim şartları. Bizi virüs değil ekonomik durumumuz öldürecek.
Genel
Yayınlanma: 14 Temmuz 2020 - 20:28
Güncelleme: 15 Temmuz 2020 - 09:18
İzmir Kahveciler Odası Başkanı: Kahvehaneler kapanıyor devletten destek bekliyoruz
Genel
14 Temmuz 2020 - 20:28
Güncelleme: 15 Temmuz 2020 - 09:18





