Manisa'daki Albay Arif Seyhun Kışlası'nda geçen 23 Mayıs'ta 722 askerin yemekten zehirlenmesi, 1 askerin de hayatını kaybetmesiyle ilgili hazırlanan iddianame Manisa 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi tarafından kabul edildi. Hazırlanan tensip zaptıyla, tutuklu bulunan 7 sanığın tahliyesine karar verildi. Bu kararla davada tutuklu sanık kalmazken, hazırlanan iddianamede 28 kişinin 'taksirle ölüme ve birden fazla kişinin yaralanmasına sebep olmak' suçundan 15 yıla kadar, 7 kişinin ise 'görevi ihmal' suçundan 2 yıla kadar hapisle cezalandırılması talep edildi. Davanın, Manisa Adliyesi 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen üçüncü duruşmasına tutuksuz yargılanan bazı sanıklar ve tarafların avukatları ile mağdurlar ve yakınları katıldı.VALİ PSİKOLOJİK DEMİŞTİ, ÖLEN ASKER İÇİN DOKTOR İHMALİ DENMİŞTİ AMA ZEHİRLENMELER GERÇEK ÇIKTI!Manisa’daki askeri birlikte Mayıs ayında 722 askerin yedikleri yemekten zehirlenmesi, 1 askerin de hayatını kaybetmesinin nedeni besin zehirlenmesi çıktı.Gazetecilere açıklama yapan Manisa Valisi Mustafa Hakan Güvençer, bir enfeksiyon ya da zehirlenme olmadığını söyledi. Güvençer, "Mevsimsel mide üşütmesi var. Çocuklarımız da birbirinden psikolojik olarak etkilenmiş" dedi.MAĞDURLAR DİNLENDİDuruşmada ifadesine başvurulan mağdur askerlerden Naim Işık, olay günü akşam yemeğini yedikten sonra rahatsızlandığını, sonrasında yaşadıkları nedeniyle psikolojisinin bozulduğunu, askerliğinin kalan 11 aylık bölümünde bir daha kışladan yemek yiyemediğini söyledi. Yemek şirketinin hazırladığı yemekleri, şirket yetkililerinin dahi yemediğini öne süren Işık, "Kendi yemedikleri yemekleri neden askerlere yediriyorlar? Ben o günden sonra et yemeklerini yiyemedim. Evde annem yapsa dahi aynı yemekleri yiyemiyorum. 11 ayda 15 kilo kaybettim. Hep cebimden para harcayarak yemek yedim. Yaklaşık 10 bin lira masrafım oldu. Şikayetçiyim" dedi."RÜYALARIMA GİRİYOR"Mağdurlardan Tuncay Özer de askerlik görevini yaparken yediği yemeğin ardından rahatsızlandığını belirtip, yaşadıklarını, "Midem çok bulandı, pek çok kez istifra ettim. 5 gün müşahede altında tutuldum. Artık et yemeklerinden uzak duruyorum. Bazen rüyalarıma giriyor. Kusmuğun içinde boğulduğuma dair kabuslar görüyorum. Psikolojik olarak çok etkilendim" diye anlattı.Mahkeme heyeti, mağdur ifadelerinin ardından, daha önce alınan su analiz raporlarının incelenmesi, müzekkerelerin tamamlanması ve alınan ara kararların tamamlanması için duruşmayı 30 Mayıs'a erteledi.NE OLMUŞTU? Manisa'da 23 Mayıs, 16 Mayıs ve 17 Haziran 2017 tarihinde Manisa 1. Piyade Er Eğitim Tugay Komutanlığı Albay Arif Seyhun Kışlasında meydana gelen zehirlenme olaylarında çok sayıda asker yaralandı, 1 asker ise hayatını kaybetti. Olayla ilgili başlatılan soruşturmalar kapsamında gözaltına alınan 6'sı asker 48 kişiden aralarında yemek şirketinin genel müdürü A.T'nin de bulunduğu 10 şüpheli tutuklandı. Mahkeme sürecinde tutuklu sanıkların tamamı adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Manisa Cumhuriyet Başsavcılığınca hazırlanan iddianamede, bazı yemeklerde salmonella virüsü tespit edildiği belirtilerek aralarında şirket sahibi ve askeri personelin de bulunduğu 35 kişi hakkında "taksirle ölüme ve yaralanmaya neden olmak" ve "görevi ihmal" suçlarından 8 yıldan 15 yıla kadar hapis cezası istendi. Öte yandan iddianamede 722 kişi de müşteki olarak yer alıyor. Firmanın fesh maddesi şok etti ''5 kere olmazsa...''Sanıkların dinlenildiği davada duruşmada sanık Mutfak Kontrol Teşkilatı Komisyon Başkanı Alper Akyol, suçlamaları kabul etmediğini belirterek hindi etinin hangi şartlarda muhafaza edildiğini görmediğini savundu. Askerlerin etkilendiği illeri sürülen öğle yemeğinden kendisinin de yediğini ve fiziksel bir rahatsızlık yaşamadığını belirten Akyol, daha sonra besin zehirlenmesi olduğunu öğrenince o günkü yemek numunelerini sakladığını aktardı. Akyol, yemek şirketinin yükümlülüklerini kontrol etmekteki görevini tam olarak yaptığını savundu.
"Zehirlenmeden önce makamları uyardım" iddiasıAykol'un ardından mahkemede ifade veren sanık kısım amiri Teğmen Asım Şevki ise, yemek şirketi ile ilgili yapılan sözleşmede yer alan maddeleri daha önce ilgili makamları uyardığını belirterek, "Ben buraya mal saymanı olarak göreve geldim. Ama yönetmenliğe aykırı olarak hiçbir eğitim almadan kısım amiri olarak burada görevlendirildi. Ardından sözleşmede yaptığım incelemede gıda zehirlenmesinin 5 kere olmadığı müddetçe sözleşmenin fesih edilemeyeceği maddesini gördüm. Bu konuda ilgili makamları birkaç uyarıda bulundum. Yaşanan zehirlenme vakasından sonra bu maddelerin sözleşmeden çıkarılması benim görüşümün ne kadar haklı olduğunun kanıtıdır. Zaten benim sözleşmeyi fesih etme ile alakalı bir yetim yok" dedi.