TBMM Başkanı Binali Yıldırım'ın istifa etmeden AK Parti'nin İstanbul belediye başkan adayı ilan edilmesine yönelik muhalefetin tepkisi sürerken MHP'den yeni bir öneri geldi.TBMM Başkanı Binali Yıldırım'ın istifa etmeden AKP'nin İstanbul belediye başkan adayı ilan edilmesine yönelik muhalefetin tepkisi sürerken MHP'den yeni bir öneri geldi. MHP'li yönetici, "Yıldırım 'istifa etmem gerekir mi?' diye YSK'ya sorsun, bu tartışma bitsin" dedi.Meclis Başkanı Binali Yıldırım'ın AKP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı ilan edilmesinin üzerinden yaklaşık 2 hafta geçti ancak istifa tartışmaları bitmedi.İstifa tartışmasıyla ilgili 'gerek yok' açıklaması yapan MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli son grup konuşmasında, "Bu tartışma sürecekse, çözüm olarak TBMM İçtüzüğü'nün 14. maddesi en kalıcı çözüm yoludur" diyerek bir formül önerdi. Bahçeli'nin formülü Yıldırım'ın seçim propaganda ve yasaklarının başladığı tarihten oy verme gününe kadar, Ankara dışında olduğu dönemlerde, başkanvekillerinden birisine vekalet görevi vermesini öngörüyor.Bahçeli'ye göre Yıldırım'a vekalet formülü ile polemikler ve itirazlar giderilebilir. Ancak MHP'li bir başka yönetici tartışmanın tamamen kapanması için bir başka formül daha önerdi.Gazete Duvar'dan Nergis Demirkaya'nın haberine göre, "Ben olsam bugüne kadar çoktan YSK'ya başvurmuştum" diyen MHP'li yönetici, "Bu tartışma bitecek gibi görünmüyor. Ben olsam çoktan YSK'ya başvurmuştum. Yıldırım da YSK'ya başvursun, 'Benim istifa etmem gerekir mi' diye sorsun. Böylece tartışmalar da biter" dedi.
Genel
Yayınlanma: 18 Ocak 2019 - 09:58
MHP'den Binali Yıldırım çıkışı: YSK'ya sorun
Genel
18 Ocak 2019 - 09:58





