• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Röportajlar
  • Gündem
  • Genel
  • Ekonomi
  • Politika
  • Dünya
  • Yerel
  • YAZARLAR
  • Spor
  • Kültür-Sanat
  • Bilim ve Teknoloji Eğitim Asayiş Çevre
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. Şarbonu taşıyan gemi İzmir'e gelmiş!
Gündem
Yayınlanma: 13 Eylül 2018 - 12:00

Şarbonu taşıyan gemi İzmir'e gelmiş!

İstanbul açıklarında bir süre bekleyen ve şarbon hastalığı taşıyan büyükbaş hayvanların tutulduğu iddia edilen Panama bandıralı Rahmeh adlı gemi için Tarım ve Orman Bakanlığı “İspanya’ya doğru hareket edecek” demişti.

Gündem
13 Eylül 2018 - 12:00
Yorumlar
Yazdır
A
Büyüt
A
Küçült
Yorumlar
Şarbonu taşıyan gemi İzmir’e gelmiş!
İstanbul açıklarında bir süre bekleyen ve şarbon hastalığı taşıyan büyükbaş hayvanların tutulduğu iddia edilen Panama bandıralı Rahmeh adlı gemi için Tarım ve Orman Bakanlığı “İspanya’ya doğru hareket edecek” demişti. Ancak, Akdeniz’de açıklarında birkaç gün dolaşan gemi bu sabah Çeşme’ye geldi.

Rahmeh adlı gemi Türkiye'nin gündemine geçtiğimiz hafta Hayvan Hakları Federasyonu'nun (HAYTAP) sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla geldi.

HAYTAP, “İçinde yüzlerce şarbonlu hayvanın olduğu, Rahmeh adlı Panama bandıralı gemi şu an itibarıyla halen İstanbul Ahırkapı açıklarındadır. Telef olan hayvancıkların çoğunun öğütülerek denize atıldığına dair tarafımıza haberler gelmektedir. Mersin, İzmir ve Bandırma üzerinden yüklerini dağıtarak İstanbul ‘a kadar geldiğini tahmin ediyoruz. Şarbon hastalığı göz yumularak yayılmakta, hiçbir yetkili için de soruşturma açılmamaktadır” duyurusunu yaptı.

Sözcü'nün özel haberine göre İstanbul'da Ahırkapı açıklarında 20 gün kadar bekledikten sonra şarbon hastalığı iddialarıyla gündeme gelen Panama bandıralı M/V Rahmeh adlı gemi 6 Eylül 2018'de Marmara'ya açıldı.

BAKANLIK: İSPANYA'YA GİDECEK

Aynı gün Tarım ve Orman Bakanlığı: Rahmeh'le ilgili haberlerin ‘asılsız ve yalan' olduğunu belirterek şu açıklamayı yapmıştı: “Haberlere konu edinilen gemi, daha önce hayvan taşımacılığında kullanılmış olup, 20 Ağustos 2018 tarihinde boşaltılmıştır. Hayvan taşımacılığında kullanılan her araçta olduğu gibi, bahse konu olan gemide de koku vakası görülmüştür. Yayılan koku ve sineklenme gibi rahatsızlıklar için, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Ekipleri tarafından ilaçlama ve temizlik gibi rutin işlemler gerçekleştirilmiştir. Söz konusu gemi bugün sefer talimatının hazırlanmasının ardından Marmara Denizini terk ederek İspanya'ya doğru hareket edecektir.”

AKDENİZ'DE DOLAŞTI, ÇEŞME'YE GELDİ

6 Eylül'de İstanbul'dan ayrılıp Akdeniz açılan hayvan taşımacılığında kullanılan Rahmeh adlı gemi, Doğu Akdeniz'de dört gün boyunca hiçbir limana yanaşmadan hareket ettikten sonra tekrar Ege'ye dümen kırdı. Sabah saatlerinde Çeşme açıklarında demirleyen geminin tek bir personeli almak için geldiği bildirildi.

  • YORUMLAR
adlı kullanıcıya cevap x
İlginizi Çekebilir
CHP’li isim ortaya çıkardı: Aynı parselde yaklaşık 5 kat fark, ‘sıfır metrekare’ye ödeme
CHP’li isim ortaya çıkardı: Aynı parselde yaklaşık 5 kat fark, ‘sıfır metrekare’ye ödeme
CHP’li vekilden özelleştirme uyarısı: Satış iptal edilmezse en sert muhalefeti yapacağım
CHP’li vekilden özelleştirme uyarısı: Satış iptal edilmezse en sert muhalefeti yapacağım
AK Partili Saygılı'dan, CHP'li Güç'e sert sözler
AK Partili Saygılı'dan, CHP'li Güç'e sert sözler
Bakan Yumaklı sosyal medyadaki dezenformasyon yangınına dikkat çekti
Bakan Yumaklı sosyal medyadaki dezenformasyon yangınına dikkat çekti
Son Haberler
Kahramanmaraşlılar Bornova'da kahvaltı programında buluştu
Kahramanmaraşlılar Bornova'da kahvaltı programında buluştu
Gözler o tarihe çevrildi: CHP'de mahkemelik olacak
Gözler o tarihe çevrildi: CHP'de mahkemelik olacak
Silifke Belediye Başkanı ile 18 şüpheli adliyeye sevk edildi
Silifke Belediye Başkanı ile 18 şüpheli adliyeye sevk edildi
ÖSYM Başkanı’ndan ‘sessizlik’ çağrısı: Kornalar sussun inşaatlar dursun
ÖSYM Başkanı’ndan ‘sessizlik’ çağrısı: Kornalar sussun inşaatlar...
Ticaret Bakanlığı duyurdu: 8 milyar 85 milyon TL değerinde uyuşturucu ele geçirildi
Ticaret Bakanlığı duyurdu: 8 milyar 85 milyon TL değerinde uyuşturucu...
AK Parti'li Kökoğuz: "Seçim yaklaşıyor. Ensenizdeyiz"
AK Parti'li Kökoğuz: "Seçim yaklaşıyor. Ensenizdeyiz"

Ana Sayfa
Röportajlar
Gündem
Genel
Ekonomi
Politika
Dünya
Yerel
YAZARLAR
Spor
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Eğitim
Asayiş
Çevre
Köşe Yazarları
Üye Paneli
Günün Haberleri
Arşiv
Gazete Arşivi
Anketler
Hava Durumu
Gazete Manşetleri
Nöbetci Eczaneler
  • Dünya
  • Ekonomi
  • Gündem
  • Kültür-Sanat
  • Magazin
  • Sağlık
  • Spor
  • Köşe Yazarları
  • Üye Paneli
  • Günün Haberleri
  • Arşiv
  • Gazete Arşivi
  • Anketler
  • Hava Durumu
  • Gazete Manşetleri
  • Nöbetci Eczaneler

  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.
İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz. Egeningazetesi / Egenin gazetesi

Yazılım: Tumeva Bilişim